Dat kan van alles en nog wat zijn:
* sluit de deur nog wel goed
* doe je de koelkast deur heel vaak open
* bewaar je onafgedekte (vochtige) groente in de koelkast
* worden er open nog warme (nog dampende) spullen in de koelkast gezet om af te koelen
* staat de koelkast te vol zodat er geen circulatie is
* is er voldoen ventilatie bij de de ventilatieopeningen
* is een eventueel vocht afvoer verstopt

En zo zullen er nog wel wat mogelijke oorzaken zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat de afvoer van de automatische ontdooiing achterin je koelkast verstopt zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met dit weer is dat niet zo raar. Warme lucht kan heel veel vocht vasthouden. Zodra je de koelkast opendoet, komt de vochtige lucht in aanraking met de gekoelde producten en de binnenkant van de koelkast, waardoor het vocht condenseert.
Het kan heel goed zijn dat je nergens meer last van hebt als het weer wat af begint te koelen.