Zelf schade aan de zijwand van magnetron herstellen?

Mijn magnetron is aan de binnenkant aan beide zijkanten licht beschadigd doordat het draaiplateau wel eens verschuift (valt niet ergens in ofzo). Hij draait dan dus tegen de zijwand aan. Nu mist daar wat metaal (?) en komen er soms vonkjes af. Niet veilig natuurlijk, maar kan iemand mij vertellen of ik dit kan herstellen door er iets op te plakken/op te smeren??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
ik zou gewoon een nieuwe halen, niet zelf aan gaan prutsen

Antwoorden (1)

Neen, de binnenlaag is namelijk voorzien van een speciale coating
Niet mee knoeien en gewoon vervangen.
Die paar vonkjes zijn altijd nog veiliger dan dat je er zelf aan gaat knoeien ;-)