Kan krijt in een mok branden wanneer je er hete dranken in doet?

Ik heb met mijn kerstpakket een mok gekregen waar je op kunt schrijven en tekenen met krijt. Ik heb onlangs gehoord dat wanneer je de mok decoreert met het krijt en er dan hete dranken in doet (bijv. thee, koffie, chocomelk) dat het krijt zich dan in de mok brandt als het ware... Klopt dit? Kan ik wel bijv. koffie of thee drinken zonder dat mijn mok beschadigd wordt door het krijt? Bvd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

dit is mogelijk!

maar als je op een schoolbord een tijd lang een zin of tekening hebt staan, blijf je dit ook zien, na het uitvegen