Ik heb een klein lekje in mijn kraan, nu lekt hij niet als ik de koude kraan open draai, maar wel als het water warm wordt, hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarschijnlijk betreft het een ouderwetse 2 knops kraan zonder keramische schijven. I dat geval hebben beide knoppen een eigen kraanleertje, waarbij die van de warme lekt en die van de koude niet. Kwestie van het leertje vervangen. Deze kan je , assorti, kopen bij de bouwmarkt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Of het is de afsluiting waar de kraanknop op gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en ook dat is een leertje alleen iets groter :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee die bedoel ik niet,ik weet niet precies hoe dat metalen ding heet dat je erin draait.

Andere antwoorden (1)

Bedoel je dat de kraan druppelt wanneer de boiler water aan het opwarmen is? Dat hoort zo. Omdat het water in de boiler warm wordt, zet het uit. Er ontstaat dus overdruk. Om te voorkomen dat de boel scheurt, is de kraan zo gemaakt dat het overtollige water eruit lekt.