Wat is er mis met mijn Etna vaatwasser?

Mijn vaatwasser blijft hangen op het hoofd was programma. Het vreemde is dat hij wel het apoel programma pakt. Hij pakt dan water en pompt dan gewoon af maar zodra hij op het hoofd programma komt begint hij te piepen en stopt hij ermee. Wat kan er aan de hand zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Dat kan niemand hier weten denk ik.
Het beste wat je kan doen is om even naar de winkel waar je het hebt gekocht te gaan met de papieren.
Maak foto's van het probleem en dan kunnen zij je verder helpen.

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie kans dat er door vervuiling ergens een verstopping is gekomen.
Google maar eens op "vaatwasser labyrint verstopt" en dan bij de afbeeldingen kijken.
Zo heb ik er laatst een gemaakt die pas laat in het programma stopte.
Deze pompte ook met spoelen niet meer, maar dat zegt op zich niks.

Het was toen trouwens waarschijnlijk het vlottermechanisme dat geblokkeerd was, ook de slang van labyrint naar onder in de vaatwasser was daar zeer smerig.
Als je het toch open hebt kan je beter meteen alles schoonmaken, ik weet alleen dus niet zeker wat het precies was.

Je hebt voor deze klus wel twee rechter handen nodig.