wat is er aan de hand met mijn ARDO AWV 145E wasmachine?

Heb tweedehands wasmachine gekocht de ARDO AWV 14E, maar bij het eerste gebruik gaat het al mis.Op 90 graden en kort programma laat hij iets water in, gaat bij 27 minuten stilstaan en verder gebeurt er niets, hij laat ook geen water meer in en verwarmt ook niet. Doe ik iets fout of is de wasmachine al stuk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Zo te horen krijgt het toestel onvoldoende water, kijk of de filter achterin bij de inlaatslang niet verstopt zit, geen knikken in de inlaatslang zitten en of dat er voldoende druk op de waterkraan staat.

Heb je dit allemaal gecontroleerd en werkt dat allemaal goed kan je het toestel terug brengen, de schakelklok is dan namelijk stuk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De kans is groot dat de thermostaat het niet doet of de weerstand zelf al prak is.

U kan best het achterdeksel eens afschroeven en dan kan u onderaan de trommel de weerstand al zien zitten in het midden waar 2 aansluitdraden opgeklemt zijn met AMP klemmen. Trek beide daar eens vanaf en meet de weerstand.
Voor een 2 kW element zal u +/- 25 Ohm meten.

Als dat ok is zou het de thermostaat kunnen zijn.

PS: er staat ook nog een clixon in serie vlak bij de weerstand voor het geval de thermostaat defect is als beveiliging en ook die kan u uitmeten want de weerstand moet 0 (nul) zijn. Ook die kan u vervangen maar let wel op de temperatuur die erop staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vraag het eens aan de persoon/bedrijf waar je hem hebt gekocht ,kunnen ze uitleggen wat er mis is en misschien hebben zij nog een handleiding zodat je het na kan kijken of je iets fout hebt gedaan en als hij/zij geen handleiding heeft kan je er hier een aanvragen