Heb ik hiervoor krachtstroom nodig? (zie uitleg)

Ik wil een grote oven gaan huren voor een feest wat ik ga geven. Maar ik heb geen idee of ik deze gewoon in het stopcontact kan doen of dat ik daarvoor krachtstroom nodig heb. (specificaties van de oven op de foto)

Wie kan mij verder helpen?

Picture for question

Het beste antwoord

Er staat duidelijk 400V op. Dat is sowieso krachtstroom.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb er totaal geen verstand van, ik weet niet wat krachtstroom anders doet dan gewone stroom. Ik heb wel eens van krachtstroom gehoord, en ik weet dat op de meeste electronica in nl 220/230v staat. Dus vandaar dat ik al een vermoeden had dat ik voor dit "oventje" iets sterkers nodig had. Wat gebeurd er als je hem op gewone stroom aansluit? Doet hij dan niks, of knallen de stoppen eruit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je het niet eens aangesloten krijgt. En zo wel zullen de stoppen doorslaan. Het zal op een normaal stopkontakt in ieder geval nooit werken.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Duidelijk uitgelegd

Andere antwoorden (3)

Uit de gegeven informatie, blijkt van wel, dus ja krachtstroom nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wellicht heeft deze een perilex stopcontact nodig, dat is een meer fasen contactpunt met 4 pinnen aan de stekker ipv de gebruikelijke 2.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U heeft een 5-polige stekker nodig.
3phase + Nul + aarding.
Volgens het plaatje heeft u zelfs 400V nodig.