Het lijkt me sterk dat je daar een nieuwe combinatie heb gekocht.

Er zit bovendien geen.garantie op
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er zijn kringloop winkels die 3 maanden garantie geven ,als er een werkplaats aan verbonden is ,ook als het een project is waar de gemeente en/of roc er mee gemoeid is ,die geven een persoon die werkloos is de kans om iets te leren,maar is het particulier opgezet die doen dat meestal niet .uitzondering daar gelaten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist. Het Goed geeft (tenzij anders aangegeven) drie maanden garantie op dingen-met-een-stekker, overige kringloopwinkels geven garantie tot de deur.
Het ligt eraan hoe oud het apparaat is. Bijv. 3-5 jaar... Ja dan zit er nog garantie op. Maar de kans dat het zo'n nieuw model is is erg klein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt niet: op een nieuwe combinatie zit 2 jaar, dus op een apparaat 3 à 5 jaar: NEE, kan niet. min van mij!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ jodokus52: Ikea heeft 5 jaar garantie op apparatuur. Dus 5 jaar is zeker wel mogelijk.. (als we het over een nieuwe combinatie hebben).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oké, wist ik niet, maar een kringloopwinkel verkoopt geen nieuw!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stel zecverkopen van vier jaar. Nog een jaar garantie te gaan!
als je iets bij de kringloopwinkel koopt, WEET je dat het niet nieuw is.
het ziet er misschien goed uit, maar nieuw is het zeker niet, alles wat daar verkocht wordt is gebruikt, dus tweedehands, dus niet nieuw.
dat het werkt, is logisch en als je gelukt hebt krijg je er nog een maand garantie op , maar op veel meer hoef je niet te rekenen.
maar die garantie is niet wettelijk!

antwoord: niet nieuw en geen wettelijke garantie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen als je de originele aankoop bon nog hebt (van de zaak die hem in eerste instantie verkocht heeft aan de eerste eigenaar). Met deze bon kun je achterhalen wat de garantie termijn was van de datum van aankoop. Zo weet je of er nog garantie is, en kun je er nog aanspraak op maken.
Je kan evt. opvragen bij de fabrikant of je nog garantie hebt (door middel van productie nummer te noemen, staat ergens op de koelkast). Er is wel een mogelijkheid dat ze dan toch ook weer de originele aankoopbon willen zien.
Er zit een verschil tussen garantie van de winkel en van de fabrikant. Mocht je nog garantie hebben dan kun je de voorwaarden altijd opvragen bij winkel/fabrikant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als deze nieuw is.?hoe weet je dat.
Dan moet er een aankoopbon,en een garantiebewijs bij zitten.
Ik werk al 20 jaar bij de kringloop.
En heb al heel wat koelkasten getest of ze goed waren,en daarna verkocht.
Destijd gaven we altijd een maand garantie.
Nu is dat voorbij.
Gewoon een mondelinge afspraak.
Of je koopt het apparaat zonder dat het nagekeken is.
Zonder garantie.
Of nagekeken en mondeling 1 week garantie.
En mocht er na een week en 2 dagen wat zijn regelen we gewoon en oplossing.
Liever een tevreden klant die terug komt,,als een gefrustreerde klant die boos naar huis gaat.
En s,avonds op verjaardagen je zaak afbreekt.
Negatieve reclame.

Maar mocht er ooit een koelkast binnenkomen met aankoopbon en garantiebewijs.
Dan kan ik deze klant rustig garantie geven,maar hij zal zelf moeten onderhandelen met de producent.
Want de koelkast is niet naam gebonden maar gebonden aan aankoopbewijs en datum.