Ik heb een nieuwe koel-vriescombinatie gekocht bij de kringloopwinkel zit daar de wettelijke garantie op?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het lijkt me sterk dat je daar een nieuwe combinatie heb gekocht. Er zit bovendien geen.garantie op

er zijn kringloop winkels die 3 maanden garantie geven ,als er een werkplaats aan verbonden is ,ook als het een project is waar de gemeente en/of roc er mee gemoeid is ,die geven een persoon die werkloos is de kans om iets te leren,maar is het particulier opgezet die doen dat meestal niet .uitzondering daar gelaten

Het ligt eraan hoe oud het apparaat is. Bijv. 3-5 jaar... Ja dan zit er nog garantie op. Maar de kans dat het zo'n nieuw model is is erg klein.

als je iets bij de kringloopwinkel koopt, WEET je dat het niet nieuw is. het ziet er misschien goed uit, maar nieuw is het zeker niet, alles wat daar verkocht wordt is gebruikt, dus tweedehands, dus niet nieuw. dat het werkt, is logisch en als je gelukt hebt krijg je er nog een maand garantie op , maar op veel meer hoef je niet te rekenen. maar die garantie is niet wettelijk! antwoord: niet nieuw en geen wettelijke garantie.

Alleen als je de originele aankoop bon nog hebt (van de zaak die hem in eerste instantie verkocht heeft aan de eerste eigenaar). Met deze bon kun je achterhalen wat de garantie termijn was van de datum van aankoop. Zo weet je of er nog garantie is, en kun je er nog aanspraak op maken. Je kan evt. opvragen bij de fabrikant of je nog garantie hebt (door middel van productie nummer te noemen, staat ergens op de koelkast). Er is wel een mogelijkheid dat ze dan toch ook weer de originele aankoopbon willen zien. Er zit een verschil tussen garantie van de winkel en van de fabrikant. Mocht je nog garantie hebben dan kun je de voorwaarden altijd opvragen bij winkel/fabrikant.

Als deze nieuw is.?hoe weet je dat. Dan moet er een aankoopbon,en een garantiebewijs bij zitten. Ik werk al 20 jaar bij de kringloop. En heb al heel wat koelkasten getest of ze goed waren,en daarna verkocht. Destijd gaven we altijd een maand garantie. Nu is dat voorbij. Gewoon een mondelinge afspraak. Of je koopt het apparaat zonder dat het nagekeken is. Zonder garantie. Of nagekeken en mondeling 1 week garantie. En mocht er na een week en 2 dagen wat zijn regelen we gewoon en oplossing. Liever een tevreden klant die terug komt,,als een gefrustreerde klant die boos naar huis gaat. En s,avonds op verjaardagen je zaak afbreekt. Negatieve reclame. Maar mocht er ooit een koelkast binnenkomen met aankoopbon en garantiebewijs. Dan kan ik deze klant rustig garantie geven,maar hij zal zelf moeten onderhandelen met de producent. Want de koelkast is niet naam gebonden maar gebonden aan aankoopbewijs en datum.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100