10 a 15 jaar geleden waren de meeste koelkasten nog met een energielabel C en nog veel slechter bij heel oude toestellen.

Het verschil in elektriciteitsverbruik tussen koelkasten is aanzienlijk. Een koel/vriescombinatie met energielabel A++ is 67% zuiniger dan een apparaat met energielabel C.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja absoluut! Helaas, weet ik niet de exacte verschillen in stroomverbruik. Maar alle producten die je koopt hebben nu ook energie label. Fabrikanten ontwikkelen steeds energie zuinigere producten, dus koelkasten zijn ook verbeterd tav het stroomverbruik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja zeker.

Je vraagt niet hoe veel dat scheelt, dus eigenlijk is dit antwoord voldoende.
Maar wil je meer weten:

Lees het prima en uitgebreide antwoord van Mesher op deze vraag:

http://www.goeievraag.nl/vraag/elektronica/overig/groot-stroomverbruik-verschil-tussen-koelkast.346499
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja zeker en die koelkasten van 10 jaar oud zijn nu alleen nog maar minder zuinig geworden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
minder= meer?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee minder zuinig, na verloop van tijd worden koelkasten nog minder zuinig. niet meer zuinig, dan zouden die oudjes zuiniger worden na verloop van tijd dat gaat niet he!