De meeste glazen met dubbele wand zijn gewoon geschikt voor gebruik in de magnetron.

Als het goed is kan je dit ook zelf zien op de verpakking. Ergens naast de logo met het vork en de lepel (dat betekent dat het geschikt is voor voedsel), staat een logo met golven. Als deze niet gekruist staat, dan is het geschikt voor magnetron.
Kijk de afbeelding onderaan.

Een magnetron verwarmt alleen het water in het voedsel, en de binnenruimte van zo'n glas bevat in principe alleen lucht. Deze lucht wordt in principe niet direct warm door de microgolven, maar indirect door contact met de binnenwand van het glas dat in contact staat met de hete vloeistof.

Sommige modellen van dubbelwand glas hebben zelfs een klein ventieltje om te voorkomen dat er over- dan wel onderdruk ontstaat in de binnenruimte, waardoor het glas zou kunnen exploderen, dan wel imploderen.

Als je geen verpakking hebt, neem dan het zekere voor onzekere en laat geen vloeistoffen heel heet worden in de magnetron. Zelfs als het glas de magnetron "overleeft" kan het straks ineens barsten terwijl je hem vasthoudt, met mogelijk ernstige brandwonden tot gevolg.
Check anders op de site van de fabrikant of je je model kan vinden en of in de specificaties vermeld staat of het geschikt is voor gebruik in de magnetron.