Wat kost een monteur voor reparatie van de vaatwasser? of is het goedkoper om een nieuwe vaatwasser aan te schaffen?

De vaatwasser pompt het water niet meer goed weg, deur springt ook steeds open vanzelf. Heeft het zin een vaatwasser (8 jaar oud) te laten repareren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In diverse gemeenten heeft men klusdiensten waar gepensioneerden werken. Misschien is het een idee eens te kijken of zoiets in jouw gemeente bestaat. Dit zijn dan vakmensen die het leuk vinden om na hun pensionering nog wat te blijven doen op hun vakgebied. Informeer dan wel e ven of het ook echt van de (deel)gemeente uitgaat.

Het beste antwoord

Daar kun je niet zomaar ja of nee op antwoorden. Als het een kwestie is van de pomp goed schoonmaken en de deur afstellen, ben je rond de 100 euro klaar. Daar heb je geen nieuwe voor, nog los van de sores om de oude uit- en de nieuwe weer in te (laten) bouwen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteindelijk de vaatwasser laten repareren. Het bleek dat de deur niet meer goed afsloot. Laten bijstellen voor 60 euro was ik klaar.

Andere antwoorden (3)

Ligt aan het merk. Als het een heel dure Miele wasn is het waarschijnlijk nog wel rendabel. Als het een goedkoper merk is, is het misschien interessant een nieuwe te kopen. Een monteur rekent al gauw 45 voorrijdkosten, een uurtarief van 60 of meer. En dan heb ik het nog niet over de pomp die wellicht stuk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die deur kan waarschijnlijk bijgeregeld worden.
Voor het slecht wegpompen moet u om te beginnen eens nazien of er niets in de filter zit, zo niet zal er wel aangekoekt vuil in de pomp zitten, ook die kan u eenvoudig open maken door de machine op zijn zijkant te leggen, u ziet die daar onderaan naast de trommel.

Kan u het zelf niet dan kent u waarschijnlijk wel iemand die u kan helpen.
Het zal u veel geld besparen want een technieker zal zo-wie-zo dat slot en de pomp vervangen.

8 j is nog geen leeftijd om een wasmachine af te schrijven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook eens nazien of er geen obstakels in de afvoerslang van uw vaarwasser zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Belgie heb je een dienst van het OCMW die oudere en langdurige werklozen laten klussen als ze dat willen.
PWA dienst, dat bestaat in Nl ook vermoed ik.
Dat is veel goedkoper dan een monteur, wij hebben hier een fantastische elektricien, en die kost 6 euro per uur via dat systeem.