Mijn senseo geeft weinig water. Is ontkalkt maar toch weinig heet water echter als ik de padhouder eruit haal loopt het water wel door. Wat nu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
26.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Goos1307 Juist, soms kom je bij mensen die vragen: wat je wil drinken? Bij het antwoord "koffie graag" krijg je dan zo'n slappe bak slootwater dat voor koffie door moet gaan. Als iemand koffie wil, moet je zeggen: Sorry we hebben geen koffie, lust je ook Senseo™? Of, oh ik zal het koffiezetapparaat uit de kast halen (vaak zinloos want echte koffie is er ook natuurlijk niet meer).

Het beste antwoord

Ik vermoed dat de padhouder verstopt zit,probeer met een naaldje de gaatjes door te prikken,maar leg de padhouder daarna ook even te ontkalken.

Toegevoegd na 1 uur:
Als je merkt dat je senseo steeds minder koffie gaat geven, doe dan het volgende: haal met een tangetje het middelste rondje uit de padhouder (het kleinste) reinig dan het gaasje met een schuurdoekje en zorg ervoor dat het gaatje onder het gaasje ook schoon is.
Zet alles weer in elkaar en je hebt weer volle kopjes.

Dit is gebleken nadat ik tig x had ontkalkt en er geen verbetering optrad. bij ons werkt ie weer als nieuw, let wel het is geen kalk aanslag, maar aanslag van koffie op het gaasje...

http://www.huismannen.nl/site/artikel.php?id=2037
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Koop nieuwe padhouders voor een paar piek bij de Mediamarkt.
(GA GEEN GAATJES PRIKKEN)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dit ook al gehad en dat lag aan het merk van de pads die teveel gevuld waren, ander merk gebreuk en probleem was opgelosf uitproberen zou ik zeggen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zijn duidelijk de gaatjes van de padhouder die verstopt zijn. Gewoon een nachtje in een kop met azijn leggen en de morgen nadien met een keuken schuurborsteltje even na-wrijven en afspoelen. Normaal kan u door die gaatjes kijken als u die tegen het licht houdt. Beter niet doorprikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de padhouder zit een zeefje. Het kan zijn dat die verstopt zit. Leg de houder in verdund ontkalkingsmiddel en blaas hem eventueel schoon met perslucht. Ook kan het verstandig zijn om een nieuwe padhouder aan te schaffen via philips.

Toegevoegd na 9 minuten:
Nooit ontkalken met azijn, dit is funest voor je senseo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probleem zit in de padhouder.
Midden in het bobbeloppervlak van die houder (dat de pad vasthoudt) zit een gaatje voor de uitstromende koffie In dat gaatje zit een gaasje dat verstopt raakt.

Oplossing: wip met een kleine schroevendraaier het zwarte rondje om dat gaasje (1 bobbeltje breed) omhoog en dan komt het gaasje vrij. Maak dat schoon met schuursponsje, schoonspoelen, terugzetten in de houder en het rondje er weer op klikken.
En dan gaat ie weer prima