Klopt het dat je koelkast na verhuizing 24 uur rechtop moet laten staan voor je deze weer mag aanzetten?

Hij staat nu al bijna 18 uur recht op, en eerlijk gezegd hebben we we zin in koude drank....moet het echt 24 uur zijn, dat werd ons gezegd door een dame bij de verhuizing 24 uur.

Weet jij het antwoord?

/2500

Die 24 uur dat hij moet staan is zodat de vloeistof goed doorloopt, anders kan de koelkast ontploffen of iets dergelijks. Maar die 24 uur hoeft niet exact aangehouden te worden, tenminste toen ik ben verhuis had ik hem een uur of 16 laten staan (van 6 uur 's avonds tot 10 uur 's ochtends de dag erna) waarna ik hem in gebruik nam. Niks aan de hand hoor

als je de koelkast rechtop vervoerd hoef je hem geen 24 uur stil te zetten wel als hij liggend is vervoerd dit omdat de olie van de moter zig mengt met het gas en in de leiding gaat liggen als de koelkast ligt waardoor je een verstopping bij de inspuiting kan krijgen. waardoor hij dus niet zal werken en hoge kosten zullen dan je lot zijn vrees ik .

Nee. Zelfs als je hem liggend vervoerd hebt hoef je hem maar 4 uur te laten staan. https://www.consumentenbond.nl/koelkast/gebruikstips 4 Koelkast vervoeren Nieuwe koelkast Heb je een nieuwe koelkast gekocht? Het is geen probleem als je deze liggend vervoert. Zet de koelkast thuis rechtop en laat hem ongeveer 4 uur staan voor je hem aanzet. Dit heeft te maken met de koelvloeistof. Gebruikte koelkast Wil je zelf je oude koelkast vervoeren? Deze kan lekken als je hem liggend verplaatst. Schakel de koelkast minstens een paar uur voor hij vervoerd wordt uit. Laat hem volledig ontdooien en maak het koelvak en de vriezer goed schoon en droog. Laat de afvoerleiding leeglopen en stop het eind van de slang tijdens het vervoer in een plastic zak.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100