Wat is het verschil tussen een automatisch ontdooisysteem en No Frost?

Ik heb pasgeleden een tafelmodel koel/vriescombinatie gekocht met een automatisch ontdooisysteem, maar geen no frost.
Is een automatisch ontdooisysteem vergelijkbaar met no frost? Of is een no frost systeem beter?
Want het komt op mij over alsof ze allebei ongeveer hetzelfde doen, dus dan heb je toch niet allebei nodig? Of wordt er bij een automatisch ontdooisysteem wel ijs gevormd?

Het gaat om onderstaande koelkast van Zanussi.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een frost free vriezer, daarvan weet ik in ieder geval, dat je die niet hoeft te ontdooien om hem schoon te maken.
Dus je haalt gewoon je producten eruit, maakt hem schoon, en doet je producten weer terug.
Zo duurt het niet zo lang, dat mogelijk je producten ontdooien, en je ze weg kan gooien, omdat je zo lang moet wachten tot de vriezer ontdooit is.

Antwoorden (1)

Automatisch ontdooien gebeurd nadat er aanvriezing is terwijl no frost belet dat er aanvriezing komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus een automatisch ontdooisysteem begint pas met het ontdooien als er al ijsvorming is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt.