Hoe een fritti frietketel te kuisen?

Het is een oude frietketel, zeker 20jaar. De verwarmingselementen zitten vast OP de bodem, IN de oliekuip dus. Je kan ze dus niet verwijderen. Mag dit met heet water en soda, die dus ook de verwarmingselementen zullen onder water zetten??? Ik zocht al overal maar vind nergens uitsluitsel dat het water mijn elementen niet kapotmaakt .....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met alle respect maar is dit intussen geen museumstuk?
Denk om uw veiligheid en test hem op goede en veilige werking.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is die in al die 20 jaar nog niet schoongemaakt ???

Het beste antwoord

IK vind het nogal gevaarlijk om met soda en kokend water te gaan stoeien. Beter inspuiten met Cillit Bang ontvetter of een aangebrand vet verwijderaar zoals voor de barbecue.

Voor uw weerstanden kan het zeker geen kwaad want die zitten volledig beschermd in een buisje at ook nog eens gevuld is met een isolerend materiaal (Al-oxyde).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt depauwroger, jouw antwoord is het meest volledige denk ik. Ik maakte me idd enkel en alleen zorgen over de verwarmingselementen ... of die wel tegen water kunnen... jij bent de enige voorlopig die to the point antwoord ....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang het product en water binnen de kuip blijft kan er zeker niets gebeuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn vraag ging specifiek over de verwarmingselementen. U antwoordde to the point wat betreft de verwarmingselementen, bedabkt

Andere antwoorden (4)

Beter kun je hem vullen met water, niet te vol en er 2 vaatwastabletten indoen, daarna de frietketel gewoon aanzetten en het water laten koken, een minuut of 10 later uitzetten, af laten koelen en schoonspoelen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het water niet te ver af laten koelen, voordat je het weggooit. Net zo dat je je er niet aan verbrandt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Dat kan je prima doen met water en soda lekker uitkoken. Daarna goed schoonspoelen.
11 jaar geleden
Het schoonmaken van de frituurpan gaat nu heel gemakkelijk, giet frituurvet weg, vul de pan met water en doe daar wat soda bij, 30 minuten pan aanzetten op hoogste stand en hij is zo goed als nieuw.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=koken&label=Frituurpan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De frituurpan komt me heel bekend voor want ik heb hem zelf ook.
Hij is zeker oud,nog veel ouder dan 20 jaar.

Het is een ruime pan waar veel in gaat en hij doet het nog uitstekend.
Zelf maak ik de pan altijd schoon door alles in te spuiten met de ontvetter van de Wibra,die spoel ik erna gewoon onder de kraan uit,wel oppassen dat je niet de buitenkant nat maakt waar de stekker in moet.
Na het ontvetten doe ik het nog een keer na met afwasmiddel en hierna weer afspoelen.Dit doe ik met een schuursponsje zodat je ook onder het warmte element kan komen omdat het sponsje plat wordt als het nat is.