Hoe zorg je dat de deur van de koelkast weer goed gaat sluiten?

Eerst viel hij makkelijk dicht, nu moet hij echt helemaal aangedrukt worden. Hoe verbeter je dat weer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
40.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leg een brandende zaklamp in de koelkast/vriezer om te kijken of de rubbers goed aansluiten. Vermijd het plaatsen van een batterij 2 literflessen in de deur.

Het beste antwoord

Verschillende mogelijkheden:

- Er ligt iets in de koelkast dat een beetje uitsteekt, waardoor de deur niet goed dicht kan.
- De rubbers zijn kapot of zitten los. Je kun ze even nalopen om te kijken of ze alleen aangedrukt moeten worden, of dat je nieuwe rubbers nodig hebt.
- De scharnieren kunnen stuk zijn. Daardoor hangt de deur niet meer helemaal recht. Ook de scharnieren kunnen vervangen worden.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hier worden we vrolijk van... plusje!

Andere antwoorden (2)

als je aan de voorkant iets onder legt dat hij iets achtereover komt valt de deur vaneigens dicht, als er niets in de weeg zit werkt het 100%
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoi, meestal komt dit door de rubbers, vervang ze, of probeer het een fohn ze weer soepel te maken. soms wil dit wel helpen al is dat maar tijdelijk.
Ga met het typenummer vanachter of naast de groentela naar een onderdelen winkel, of bestel via internet.

Groet
Leon