Kan de wasdroger in brand vliegen als deze niet aan staat?

Wasdroger is nummer 1 van brandgevoelige apparaten.
Wij hebben een onhandige waarbij de opening waar de filter in zit, lastig is te reinigen en er dus altijd stof blijft zitten.

Kan een wasdroger alleen on brand vliegen als deze aan staat of als de stekker er in zit? Of kan deze ook brand veroorzaken als de stekker er niet in zit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (2)

Nee, hij kan alleen in brand vliegen als hij in werking is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Pluis en stof, afkomstig van kleding, verzamelt zich tijdens een droogbeurt in het pluizenfilter van de wasdroger. Wanneer er te veel pluis en stof ophoopt, kan het filter oververhit raken wanneer de droger aan staat en kan er brand ontstaan."
De brand wordt dus veroorzaakt wanneer het filter oververhit raakt. Dit gebeurt niet wanneer deze uitstaat. De stekker in het stopcontact laten kan hooguit brand veroorzaken door kortsluiting, maar dit heeft niet met de "drogerbrand" te maken