badkamer blank gestaan. hierna toen de verstopping opgelost was na een dag de wasmachine aan gezet. met als gevolg flits en stoppen eruit. en nu?

de flits kwam vanaf rechtsboven de wasmachine deur. en daarna vloog de stop eruit in de meterkast. is mijn wasmachine nu acuut overleden of is er nog redding mogelijk?

Toegevoegd na 17 minuten:
de wasmachine is zo'n 7 a 8 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

In ons vak kan alles hersteld worden.
U kan het bovendeksel eraf nemen door achteraan 2 schroeven los te vijzen en dan een tik naar voor te geven.
Dan kan u binnenin eens kijken waar er zich een brandplek heeft voorgedaan. Neem een foto en zet die hierbij.
Zo kan men een beter idee vormen van de schade.
Waarschijnlijk is er condensatie ontstaan in uw machine en dit de kortsluiting doen onstaan, gewoon daar overslag.
Droogmaken en de brandwonden wegkrabben kan meestal volstaan, indien mogelijk isoleren, maar beter eerst een foto.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Acuut overleden zo snel nog wel niet denk ik,laat je wasmachine eens nakijken door een hersteller,die kunnen nameten waar het probleem zit en is mogelijk nog een herstelling te doen.Wel goede prijsafspraken maken zeker als uw machine al wat ouder is.
11 jaar geleden
Het is duidelijk dat er kortsluiting is ontstaan in je wasmachine.Je schrijft niet hoe oud de machine is,wellicht zou je beter een andere aan kunnen schaffen.
Maar vaak kun je een machine nog repareren het hangt ervan af of je machine het nog waard is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duidelijk geval van stroom en water, waarop de aardelek is uitgeslagen. Wasmachine toch los laten maken en kijken of er in het motorgedeelte water/vocht zit, en of er draden versmolten zijn. In geval van twijfel of deugdelijk laten repareren of nieuwe kopen.

Als je hem repareert de eerst de paar keer goed in de gaten houden of er niet ergens rook uit komt.