Is een strijkmachine handig in het gebruik (ik bedoel met blouses strijken)? Ik moet aan een nieuw strijkijzer en ik vraag me af waar ik beter mee ben

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Antwoorden (2)

Een strijkmachine is handig als je veel lange, grote stukken moet strijken zoals lakens. Ook broeken persen gaat handig en natuurlijk theedoeken en dit soort rechte lappen.
Het is echter niet echt eenvoudig om er blouses en overhemden ed mee te strijken zonder vouwen. Je zult dus eerst moeten oefenene om het onder de knie te krijgen. Mijn moeder kreeg er een, stond bij haar alleen in de weg want een strijkbout was zoveel handiger en sneller volgens haar. Ik kreeg hem dus en ik vond het een onding. Alleen voor dekbedhoezen en slopen was het wel handig (toen ik eenmaal doorhad hoe het zonder valse vouwen ging). Werd dus ook bij mij een 'sta-in-de-weg'.
Inmiddels heeft hij al meerdere adressen bezocht en is het een soort doorgeef artikel geworden.

Geef mij maar een goede stoomstrijkbout, zoveel handiger en sneller, althans voor mij.
11 jaar geleden
Een strijkmachine is een fantastische hulp om zeer snel door een berg strijk te komen. Zelfs hemden en blouses.
Nadeel is dat men er goed moet kunnen mee werken.
Als u het geduld niet kunt opbrengen om ermee te leren werken kan u beter een degelijk stoomstrijkijzer kopen.