Hoe krijg je olijfolie uit een waterkoker?

Mijn vriend heeft olijfolie met water proberen te koken in de waterkoker.. De olijfolie-geur en smaak gaat met geen mogelijkheid meer uit de waterkoker. Wat we al hebben gedaan:
- Azijn en water in waterkoker en dit koken (dit hebben we in totaal 5 keer gedaan).
- Pure azijn in waterkoker en dit koken (1 keer gedaan).
- Dreft met water in waterkoker, schrobben met schuurspons daarna 6 keer water gekookt.
- Jif schuurmiddel in waterkoker, dit 1 nacht laten staan.

Dit alles heeft niets geholpen en de waterkoker ruikt en smaakt nog steeds naar olijfolie.

Wie heeft de gouden tip?

Toegevoegd na 4 dagen:
Bedankt allemaal, helaas heeft geen enkele tip geholpen.. Soda geprobeerd, vaatwastablet geprobeerd, steradent geprobeerd, droge koffie erin.. noem maar op.

Er zit niets anders op dan hem weg te doen.

Voor de mensen die zich afvroegen, waarom al deze moeite: de waterkoker was zeer prijzig en net 3 weken oud (nieuw dus). Ik vind het zonde om hem weg te gooien, maar er zit nu niets anders meer op.

Misschien was de beste tip wel om mijn vriend in te ruilen ;) grapje.

Nogmaals dank voor alle tips!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Je zou kunnen proberen om water met een handvol soda er in te koken. Soda is vetoplossend en neutraliseert. Ik heb het nooit geprobeerd, maar misschien lukt het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Mijn gouden tip zou zijn. Een andere vriend? ( nee grapje;)
Weggooien en een nieuwe kopen. De tijd en alle schoonmaakmatrialen die je ervoorgebruikt hebt... Geen stress en hoofdpijn meer...

Toegevoegd na 4 minuten:
Maar wil je het toch proberen... ( je hebt eigenlijk alles al gedaan) hier nog een linkje. Mss werkt het... ( denk aan je hart):)
http://www.ehow.com/how_7469426_remove-oil-smell-plastic-containers.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle mogelijk heden om er van af te komen sluit je al uit. Gooi dat ding weg en koop voor €14,99 bij Blokker gewoon een nieuwe
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog 1 ding dat je kunt proberen, doe een vaatwassertablet in je waterkoker en kook water daarmee.
Maar ik denk dat je waterkoker niet meer te redden is, omdat je met Jif de binnenkant beschadigd hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
al een vaatwas tablet of steradent geprobeert
er in gooien en dan laten koken of
droge lege waterkoker vullen met wat gemalen koffie
nachtje zonder water laten staan en de andere dag weggooien en omspoelen
droge koffie neemt geuren op
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soda? Of wasmiddel, maar waterkoker nieuw kost tientje of minder. Waarom uren schrobben?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou in elk geval niet de waterkoker aanzetten als je steradent erin gooit. Dat spuit eruit!!! Heb dat zelf al eens gehad. Citroen met water erin koken miss