Mag een koelkast met afgedekte condensor strak tegen de muur?

Is natuurlijk wel zo mooi. Of bestaan er wellicht afdekplaatjes om het lelijke gat (doordat koelkast van de muur staat) af te dichten?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
Inekez1
3 jaar geleden
Om inkijk achter de koelkast tegen te gaan kun je ook een plank of paneel naast de koelkast zetten. Niet strak ertegenaan want er moet luchtcirculatie mogelijk blijven, liefst rondom de koelkast. Met een andere kast naast de koelkast is het probleem ook opgelost, mits je daar de ruimte voor hebt. Een losse plank naast de koelkast neemt de minste ruimte in. Vastmaken kan bovenaan door meteen een bijpassend bovenblad boven de koelkast te maken, ook hier weer ongeveer 5 cm ruimte houden tussen koelkast en bovenblad. Dat voorkomt meteen dat er stof of voorwerpen achter je koelkast vallen.

Antwoorden (1)

Ja die bestaan en zijn meestal te koop bij een bouwmarkt.
3 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
"Mag een koelkast met afgedekte condensor strak tegen de muur?" Ja of Nee?