Waar kan het aan liggen waarom mijn koelkast in de war is met betrekking tot de temperatuur?

Na het verplaatsen van de koelkast en het weer terug zetten van de koelkast is ie in de war.
Meestal is die te koud en is alles bevroren, doe ik hem wat lager dan kan die de volgende ochtend helemaal uit staan en is de boel ontdooid. Wat kan dit zijn? Waar moet ik het zoeken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Na het verplaatsen van een koelkast moet u die normaal 24 uur laten rusten om de olie terug te laten bezinken uit uw koelmiddel anders loopt u het risico dat de verstuiver in het circuit verstopt.
Nadien terug proberen maar ook eens uw temperatuur- regelaar (laten) nazien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als een koelkast staand vervoerd wordt is het niet nodig hem 24 uur *bij* te laten komen.
Wij hebben Dinsdag een nieuwe koel/vries combinatie geleverd gekregen en die mocht gelijk volgepakt worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, maar dit is een algemene regel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toen wij bovenstaande kast kochten, vertelde de verkoper, dat met de tegenwoordige techniek de kast al na een uur gebruikt mocht worden.
Dat het meteen mocht, komt puur door het verticaal vervoeren. Die 24 uur gaat alleen nog op voor oudere kasten.