Aankoop wasmachine, waarop letten? Zijn er bijvoorbeeld nieuwe technieken of bepaalde merken die storingsgevoelig zijn?

Zelf zit ik te denken aan een Samsung met bubble air techniek, ik woon alleen, in de weekenden heb ik om de week mijn vriendin met zoon op bezoek, (dus geen groot gezin met dagelijks veel was)

Toegevoegd na 2 dagen:
Mensen bedankt voor het meedenken, ik ben voor de Samsung WF1704YPC gegaan, misschien wat eigenwijs en ik hoop dat ik geen spijt krijg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Slechte wasmachines zijn er niet meer. Natuurlijk is een Miele van hoogstaande kwaliteit maar daar betaal je ook ruim voor. Zeker voor de washoeveelheid die u hebt.
Samsung is verder geen slecht merk, en staat zeker garant voor het nodige wasplezier (nou ja plezier ik vind wassen niet echt plezierig). Zeker voor de wasjes van een eenpersoonshuishouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad. Het is ook maar net wat je zelf belangrijk vindt. Het kan heel leuk zijn om honderdduizend mogelijkheden qua wasprogramma's te hebben, maar in de praktijk blijkt al gauw dat je altijd toch dezelfde drie à vier programma's gebruikt. Wij hebben nu voor de tweede keer (de vorige heeft het 10 jaar goed gedaan) een Indesit gekocht voor nog geen 300,00 euro. En wat hij moet doen (wassen) doet hij gewoon. Wij hebben alleen op prijs en afmeting (hij moest onder het aanrechtblad passen) geselecteerd. Afhankelijk van waar hij moet staan kan het ook van belang zijn van naar welke kant de deur open gaat. Die bubble air techniek vindt ik maar vaag overigens. En iets nieuws is misschien wel storingsgevoeliger. Ik word er niet warm of koud van;-) Ik heb nu nog steeds spijt dat ik destijds eens een keer voor een wat duurdere wasdroger (whirlpool met sixt sense technologie) ben gegaan. Hij houdt me regelmatig voor de gek door te stoppen (met bijbehorend piepsignaal) met drogen, terwijl de was nog niet droog is. Als ie er echt mee op houdt, dan komt er weer een goedkope eenvoudige wasdroger te staan. Je moet ook bedenken dat je bij de duurdere merken meer meebetaalt aan reclamekosten dan bij de goedkopere merken.
Let op geluidsniveau, timer-instelbaarheid, naar welke kant het deurtje toe opent, child lock.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let op het energieverbruik, het waterverbruik en het toerental (dat hoeft maximaal 1400 toeren per minuut te zijn, meer is niet nodig). Let op de decibellen. Ook moet de machine een kookwas kunnen draaien.
Ik heb van de Samsung Bubble Air gehoord, maar ben niet overtuigd, doordat je lagere temperaturen wast kun je sneller last krijgen van zeepluis en een wasmachine die misschien sneller stuk gaat dan je wenst.
Zelf heb ik goede ervaring met Miele, deze machines gaan lang mee, ik was met twee machines, de een is 10 jaar oud en de ander 15 jaar (bijna 16). Verder kun je goed een AEG, Bosch of Zanussi nemen. Andere merken zijn volgens de wasmachinedokter, een familielid die ruim 40 jaar witgoedspecialist is, minder van kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de website van Test-Aankoop kan u alle punten zien waar u moet op letten.
Recente studies van consumentenbonden hebben aangetoond dat de bubble air techniek niet veel zaaks is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb laatst een Panasonic gekocht. Waar ik op lette bij de aankoop was:

- Energie verbruik
- Gelduidsniveau (deze heeft een inductie motor)
- Makkelijk te bedienen (niet te veel poespas erop)
- Trommel (deze heeft net als een Miele een honinggraad structuur, is weer beter voor je was)
- Grote van de deur (deze is extra groot)
- PRIJS