wat is de naam van dit keukengerei?

zie foto, het is een soort pers, doorsnede ongeveer 7 cm, diepte 4 cm en ruimte tussen het bakje en de bodem ongeveer 0,5 cm. Ik zag het in een kringloopwinkel en heb het impulsief gekocht ter decoratie maar ik vraag me steeds meer af waar het voor bedoeld is. Er staat ook helemaal niets qua tekst ofzo op het ding.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor alle duidelijkheid, het lijkt wel een grote knoflookpers maar dan met een bakje eronder met een schenktuit.
Sinasappelpers leek ons niet logisch maar wat het wel is??

Toegevoegd na 13 minuten:
Nogmaals, het lijkt een gesloten knoflookpers met een schenktuit. Waarschijnlijk om iets uit te persen maar wat? De ruimte tussen zeef en bakje waarin het terecht zou moeten komen is ook heel klein

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Amadea
11 jaar geleden
Het zou fijn zijn als degene die de minduimen geeft erbij uitlegt waarom. Als jij beter weet welk gerei het is, geef dan toelichting!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen enkele min gegeven!!!
Amadea
11 jaar geleden
Nee jij niet natuurlijk, anders had je de vraag niet hoeven stellen. Maar het is zo onterecht om moeite te doen het op te zoeken, en vervolgens zonder uitleg te zien dat je antwoord niet waardevol wordt gevonden....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal zijn ze helemaal van aluminium.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad Amadea, helaas. Maarre Eef het lijke me geen alumium aan het gewicht te voelen

Het beste antwoord

Ja mensen, ik weet wat het is! Het is een koffiepers.
Ik dacht al dat ik zo'n ding ergens eens gezien had :-)

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik kan alleen nog niet vinden hoe het werkt...
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat had ik nooit verzonnen zeg, dank je!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ja wat ik al zei, ik had het gevoel dat ik het al eens eerder gezien had, en de naam koffiepers kwam meteen in me op. Ik weet nog steeds niet hoe je het zou moeten gebruiken, of waar ik het ooit gezien heb. Gek he?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wellicht is het om uit de prut ook nog wat koffie te halen? Hoe dan ook het is decoratief en als ik op de site kijk heb ik met € 3,00 geen miskoop gedaan. Bedankt, dit had ik zelf nooit verzonnen

Andere antwoorden (4)

het is een tomaten zeef..
om verse tomaten saus te maken bv..

Toegevoegd na 1 minuut:
om tomaten in te persen, zo krijg je pulp ..heerlijk voor verse sauzen en drankejs..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het frapante is dat als het zeefje erin zit er nauwelijks een halve centimeter over is voor sap of puree. Ik dacht ook zoiets maar het lijkt me niet logisch omdat het een schenktuit heeft??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je moet ook regelmatig legen, maar het is idd een pers, voor verschillende doeleinde te gebruiken..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ruimte tussen het zeefje wat erin zit en het bakje waar het inkomt is heel beperkt. Ik ga het wel proberen maar schat in dat er veeeeeel meer vocht in een tomaat zit dan het bakje kan bevatten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat denk je miss, er moeten nl heel wat tomaten geperst worden voor je een liter hebt..maar succes ;-)
Hier doe je aardappelen (gaar!!) in, en knijpt ze door de gaatjes : heel snel puree maken, dus!

Met iets grotere gaatjes kan je zelf spätzle maken : meng eieren en bloem door elkaar tot een taai deeg, schep het in het bakje, en knijp het deeg door de gaatjes boven een grote pan met gezouten kokend water. Na ong. 3 minuten eruit scheppen met een schuimspaan, afspoelen onder koud water en verder verwerken.

Lekker met gebakken uitjes, champignons, boursin, veel verse petersie, en evt. dit mengsel in een ovenschotel met wat geraspte kaas erover voor de volgende dag - ong. 15 minuten in 180 graden oven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
na je toevoeging : hier zou je bijv. geriste aalbessen mee kunnen uitpersen voor vers bessensap, en andere bes-achtige vruchten waar je sap van wil hebben. Hoe het heet : geen idee....
Het zou mij niet verbazen als in de steel de naam Simplex te lezen is. Een oude keukenzeef. Werd gebruikt zoals tegenwoordig een blender. Om bijvoorbeeld van vruchten jam te maken.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is het punt; nergens een naam van een fabrikant te ontdekken..
Ik dacht aan een citruspers.