Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk een acculader als nood stroomvoorziening te gebruiken?

Beste natuurkundige,

Misschien een stomme vraag, maar ik ga over enkele weken kamperen op een festivalterrein waar geen stroom aanwezig is. Nu heb ik wel een powerbank waar ik wellicht mijn telefoon net een paar keer mee kan opladen, maar kwam in de schuur een Deca class 10 acculader tegen. Is het op een manier mogelijk om deze acculader te gebruiken als stroomvoorziening voor kleine voltages zoals mijn telefoon e.d. Dus is het mogelijk om de twee startkabels als het waren te converten naar een soort stopcontact?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Die acculader werkt gewoon op 220V die er op dat festivalterrein niet is...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kan beter een solar powerbank meenemen: https://www.wilpe.com/nl/soundlogic-solar-powerbank-5000mah?gclid=CjwKEAjwvr3KBRD_i_Lz6cihrDASJADUkGCamXxOfdHa9CZdcwuASPm5_i86St05e0sZIFRswGKp-RoC6Ujw_wcB
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke de acculader is dus altijd afhankelijk van stroom. Dat was me niet helemaal duidelijk, dankjewel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
jjjgroot
Nee, wat jij nodig heb, is bv een accu. Maar het is handiger om nog een paar powerbanks aan te schaffen, genoeg om te tijd td overbruggen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, een acculader die jij op de foto laadt zien heeft geen opslagcapaciteit en kan niet dienen als noodstroom. Wat jij zoekt is een jumpstarter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee, wat jij nodig heb, is bv een accu. Maar het is handiger om nog een paar powerbanks aan te schaffen, genoeg om te tijd td overbruggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding