Stofzuiger met of zonder zak?

Ik ben van plan een nieuwe stofzuiger te kopen. Wij hebben een hond thuis die veel verhaard en onze oude stofzuiger heeft echt niet genoeg kracht meer.
Ik twijfel nu of ik een stofzuiger met of zonder zak moet aanschaffen? Heeft iemand ervaring met een zakloze stofzuiger i.v.m. de hondenharen.

Wij overwegen deze stofzuiger aan te schaffen:
http://www.bol.com/nl/p/elektronica/philips-stofzuiger-marathon-fc9205-01/9000000011634078/index.html

Graag eerlijk antwoord of dit een goed idee is?

Anders eventueel zo'n stofzuiger:
http://www.bol.com/nl/p/elektronica/philips-stofzuiger-fc9170-01/9000000011225220/index.html#product_judgement

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Zonder zak. Dirt devil is niet zo duur. Na het zuigen meteen het bakkie leeg gooien komen er ook geen beestjes in. Vies worden geeft niet want je kunt de bak zo omspoelen en dus is het om deze 2 reden al een stuk hygienischer.
Zuigkracht neemt niet af. Ik heb de mijne al jaren en hij zuigt goed, zelfs op tapijt. Als je het buitenste hoeje van het filter schoon veegt en zo nu en dan het filter zelf schoon klopt gaat ie weer als een tierelier.
Nooit meer een zak-zuiger voor mij. Bah!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik heb ook ooit een stofzuiger zonder zak gehad en deze maaktte erg veel herrie, en heb vaker gehoord dat dat het geval is met zakloze stofzuigers. Ik denk zelf dat het voor de hondenharen belangrijk is dat je een sterke zuigkracht hebt. Je zou evt kunnen kijken op kieskeurig.nl om te kijken wat andere mensen van deze stofzuigers vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het maakt met kwaliteit niet zoveel uit. Hoewel dysons toch echt wel beter zijn. Maar of dat nu perse door de zak komt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In tegenstelling van sommige fabrikanten verliezen all zak loze stofzuiger na verloop van tijd zijn zuigkracht, en ik vind het vervelend als er iets vochtigs bij zit dan wird de hele bak ranzig.
Persoonlijk adviseer ik er een met zak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik raad je aan een stofzuiger met zak te kopen,... echter koop apart een goede stofzuigerzak. Bij normale wegwerpzakken is die nooit helemaal vol en gooi je een 3/4 volle zak weg. Dit komt omdat er wel "ruimte" moet zijn om de lucht en de opgenomen stof te kunnen opgevangen. Bij 3/4 is er bij conventionele zakken geen "ruimte" meer.

Koop bij Trekpleister of op de markt een zgn "magic" stofzuigerzak (2 euro). Deze heeft een "aparte" kamer die er voor zorgt dat de doorvoer van stof en lucht gegarandeerd wordt. Dit is een nylon stofzak die je ook in de wasmachine kan doen, met een rits om deze te legen. Je kan die ook zelf naaien, het enige wat je moet doen is de "kop" van een bestaande wegwerpzak te bewaren. Deze kan je met klittenband aan de "magic" stofzuikerzak maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na heel veel gewone stofzuigers met zak, hebben we nu enkele jaren een Dyson.
Per jaar een grote besparing aan stofzuigerzakken!!
Een grote blijvende zuigkracht, honden en katteharen geen enkel probleem!
Een nadeel, het geluid is sterker dan de 'gewone' stofzuiger.
Maar ons bevalt hij uitstekend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf een stofzuiger met zak en een zonder zak.
De stofzuiger zonder zak is wel handig maar je moet wel een compressor in huis hebben om het filter uit te kunnen blazen, want bij zit het filter altijd helemaal vol nu heb ik wel een goedkoper merk van rond de 50 euro mss dat het daar aan ligt. Als ik moest kiezen dan dan wou ik de stofzuiger met zak niet missen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij zijn heeeeel errug blij:-) met onze philips zakloze stofzuiger!

We hebben heel wat stofzuigers gehad met zak en zonder zak en deze doet echt wat ze beweren. Redelijk zacht geluid, geen zakken!, genoeg zuigkracht en flexibel in het gebruik.

Wij zeggen DOEN!