ik ga 1maand van huis en wil mijn verwarming uit zetten ,ook mijn gas wil ik af zetten ,hoe kan ik dat het in de beste volgorde doen?eerst gas of ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Altijd eerst de apparatuur uitzetten daarna pas de gaskraan sluiten, dit voorkomt dat bij het openzetten van de gaskraan bij terugkomst problemen kunnen ontstaan. Naast het gas zou ik zeker de elektra uitschakelen, branden ontstaan vaker door kortsluiting dan door gas.

de thermostaat laag zetten zodat de ketel uit staat en dan de hoofdgaskraan dichtdraaien. na een maand kan je de gaskraan weer open zetten. Wacht dan even een kwartiertje voordat je de thermostaat weer hoog zet en de ketel aan gaat.

Altijd eerst apparaten in dit geval de ketel uitzetten. Als je eerst gas afsluit kan door het wegvallen van de gasdruk de waakvlam naar binnen slaan en een explosie veroorzaken.

Ik zou het aan laten staan! In je ketel zit een bepaalde klep als je de ketel uit zet kan die klep kapot gaan!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100