Hoe kies ik een airconditioning?

Ik woon in een warm land met veel luchtvervuiling en wil een nieuwe airco aanschaffen die de lucht ook zuivert.
Nu zijn er veel merken die reclame maken met Ionisatie en anti-bacterie en anti-virus filters.
Werkt dat echt? En wat werkt dan?
Het gaat me om een vaste airco, geen mobiele.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De buitenlucht dient om de buitenunit te koelen en die lucht BLIJFT buiten. De lucht die door uw binnenunit stroomt om te koelen/verwarmen is alleen binnen lucht. Ik denk dat daar wel Vestel verkopen of Berkel, beide uitstekende merken. Ionisatie, anti-bacterie en andere apparaten kan u best als afzonderlijke apparaatjes kopen dan zijn die goedkoop, in combinatie met uw airco drijft dit alleen de prijs gevoelig op en met als extra nadeel dat die dingen veel minder lang meegaan dan de airco zelf. Nog veel plezier in de zon.

Koop een goed merk, bijvoorbeeld Daikin of Mitsubishi en LAAT het installeren. EN laat je niks wijs maken over filters, vervuiling komt op allerlei plekken je huis in en wordt niet door de airco afgezogen naar buiten. De binnenunit blaast namelijk alleen de gekoelde lucht die door de buitenunit wordt aangezogen van buiten. En al zou een filtertje werken, dan is het altijd maar voor even want ze moeten regelmatig gereinigd worden en dat schiet er meestal bij in. Dat maakt het vervuilingsprobleem alleen maar erger. Daikin maakt de meest stille airco's en zijn zo stil dat je er prima bij kunt slapen. Goedkope dingen van de bouwmarkt zien er hetzelfde uit, maar maken een herrie en zijn onbetrouwbaar op langere termijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100