boiler uitschakelen voor 2x douchen per week?

wat is goedkoper/duurder: na de douche de boiler uitschakelen en voor de volgende douche de boiler 3 uur aanzetten, of aan laten staan en iedere dag moet de boiler weer ongebruikt water verwarmen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Ivana
12 jaar geleden
Als het zo moeilijk moet zou ik maar een pannetje water opzetten om me te wassen. ;)

Het beste antwoord

Twee keer per week: zet in dat geval de boiler vóór het douchen uit! Anders wordt tijdens het douchen een nieuwe voorraad water opgewarmd die je niet meer gebruikt. Wel zorgen dat je op tijd klaar bent :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

aan laten is goedkoper anders raak je de warmte in het overgebleven water toch kwijt en het opwarmen van een flinke hoeveelheid water kost meer energie dan het op temp houden van een lading water.
het is uiteindelijk efficienter