Als de spoelbak hoog genoeg is - of de vaatwasser laag genoeg- kan dat natuurlijk. De voornaamste reden dat het niet gebeurt, is dat je dan in de regel een te hoge combinatie krijgt, waardoor je op een krukje voor de wasbak moet. Ook is het onhandig als de vaatwasser open staat en je niet bij de kraan kunt.
Maar nogmaals : een lage vaatwasser (als je die kunt vinden) of een hoog aanrecht (als je daar dan nog bij kunt) ; ja hoor, dat kan. Technisch is het geen obstakel, alleen maar in praktische zin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfde idee, anders verwoord.
Kijk eens onder je spoelbak in het kastje en bedenk dat een vaatwasser meestal een blok is zonder inkepingen. Je moet dan of een onrealistisch lage vaatwasser of een onrealistisch hoog aanrechtblad hebben.

Toegevoegd na 44 seconden:
Naast de hoogte heb je ook nog last van de diepte vanwege de afvoer.

Toegevoegd na 2 minuten:
Praktisch gezien is het antwoord dus NEE.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ook geneigd zijn nee te zeggen, ware het niet dat ik ettelijke jaren een (hele lage) vaatwasser onder mijn spoelbak heb gehad. (Enige mogelijkheid in vooroorlogse keuken met ruimte onder de gootsteen). Dus dat het KAN heb ik allang bewezen. Of het praktisch is ?? Nee, niet echt.
Het is niet alleen de ruimte die de spoelbak inneemt, maar ook de afvoer die er onder zit en de toevoer van de koud en warm waterleidingen en de chiffon.
Er is daar onder gewoon niet voldoende ruimte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als het wel zou passen,
dan is dat de plek waar de kans op lekkage het grootste is.
Normaal is een beetje water daar geen probleem, maar een vaatwasser is het daar niet mee eens.