Is het echt nodig de dozen van mijn grote apparaten (computer, laptop, dvd recorder ed) te bewaren?

Mijn vader bewaarde altijd al die dozen, zelfs van de tv, ik geloof ivm garantie of als ie terug moet voor reparatie.
Raadde mij aan dit ook te doen.

Nu was zijn huis een tikkie groter dan het mijne dus staan bij mij de dozen eigenlijk nogal in de weg en nu vraag ik mij af of dit echt nodig is......

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De enige reden, die ik me kan bedenkten is, dat het handig is om hem in te vervoeren als je apparaat binnen de garantie termijn ter reparatie moet worden aangeboden.
Maar ècht nodig....nee....

Het beste antwoord

De doos heb je niet nodig voor de garantie. Controleer wel altijd even of er garantiestickers op de doos geplakt zitten.

In deze tijd zijn er veel meer consumenten beschermingsregels, kun je die opzoeken op internet en daarom weten de consumenten beter wat hun rechten zijn.

Zelf hadden wij een tv gekocht, net voor een verhuizing. Je raad het al: doos weggegooid met alles erin. Garantie, aankoopbonnen etc. Week later. Tv kapot.
Zelfs toen hadden we (met bankafschrift) nog recht op een nieuwe!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, het argument van garantie of reparatie is onzin. Ik kan echt geen enkele reden bedenken waarom je al die rommel zou bewaren. Gewoon bij het oud papier doen, ruimt lekker op in je huis en in je leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begrijp die 2 ongemotiveerde minnen totaaaaaal niet, van mij een +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Wendy, ik snap ze ook niet.
Zelf zie ik het bewaren van allemaal zulke rommel als een onnodige ballast in mijn leven die ik allemaal maar mee moet slepen, hoe minder rommel hoe beter!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga plussen ter compensatie van de minnen van de kukels zonder motivatie!
flyingcrow
12 jaar geleden
ik ook
De beschermende verpakking van dure elektrische apparaten leent zich uitstekend voor hergebruik ivm verhuizingen, reparatie of verkoop.

Beter MEE verlegen dan OM verlegen.
U kunt ook uw kerstspullen of andere seizoensgebonden
gebruiksvoorwerpen er in opslaan die nu mogelijk her en der in vuilniszakken verpakt zijn.

,verhuis en transport ervaring,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, helemaal mee eens, weggooien (bij het oud papier) kan altijd nog
Voor garantie hoef je geen dozen te bewaren, daar heb je de garantiepapieren c.q. aankoopbon voor. Als je weinig ruimte hebt: snij ze aan stukken met een stanleymes en doe ze bij het oud papier. Heb je wel genoeg ruimte: gebruik ze om spullen op te slaan: boeken, foto's, kerstspullen, oude apparaten, etc.etc. Grote dozen gebruik ik ( in grote stukken gesneden), als bescherming van vloerbedekking bij het klussen
(verven, stukadoren) en om de voor- en achterruit van mijn auto af te dekken als het vriest, scheelt veel krabwerk 'smorgens vroeg.