Hoe werkt dat, zo'n amerikaanse gootsteen?

Ze gebruiken daar een knopje om hem aan te zetten? En je kan hand erin doen???

En in horrorfilms gebeuren er onsmakelijke dingen mee.

In The Ghostwhisperer bleef bijvoorbeeld haar lange haar erin zitten en trok de gootsteen dat naar beneden...

Het komt over alsof er een soort "vermalingssysteem" inzit.

Hoe werkt dat systeem precies?

Toegevoegd na 44 seconden:
of een soort zuigsysteem??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Dat noemen ze een 'garbage disposal'. Het is inderdaad een soort vermalingssysteem die zit onder de gootsteen in de keuken, tussen de gootsteen en de afvoer. Gewone water loopt er zo door heen, maar als je etens resten in gooit, en water laat lopen, dan met de schakelaar zet je hem aan, dan vermalt ie alles wat erin zit en loopt weg met de water via de afvoer. Het is dus een motor, vaak 1/2 of 3/4 PK en er zitten binnen in 2 of 4 mesjes die dan rond draaien. Je mag er dus nooit harde dingen in doen, zoals botten of metaal of plastic. Het is puur voor etens resten. Daar kennen ze afvalscheiding niet zo veel als hier. Ze hebben dus geen aparte groene container waar ze etens resten in kunnen gooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je komt ze wel eens tegen in de horeca. Je moet je hand er echt niet instoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n vermaler gebruiken veel amerikanen omdat, bij hun de riolen niet zo goed zijn als hier en het anders te veel belast word. Daarbij komt ook dat ze hun afval groente's en dergelijke zo kunnen ''dumpen'' in het riool omdat het compleet vermalen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen in Amerika gebruiken ze een dergelijke vermaler ook wij kennen ze tegenwoordig en worden verkocht als apparatuur om overal een WC te kunnen plaatsen, ze worden verkocht onder de naam sanibroyeur.

In principe zorgt een dergelijke vermaler er voor dat afval dat normaal door een rioolbuis van 110mm afgevoerd dient te worden vermalen wordt en door een afvoerbuis van 36mm kan.

Tevens bevordert het de afbraak van organische stoffen, hoe kleiner het materiaal hoe sneller dat het afgebroken wordt door bacteriën.