Wie weet hoe je een was droogmachine aansluiting moet aansluiten? Krijg de boel niet los van elkaar, binnenste en buitenste gedeelte.

Om bij de schroefkop te komen, moet ik de buitenkap en het binnenste gedeelte los van elkaar zien te krijgen. Dit lukt niet. Er zitten geen schroeven of (zichtbare) lipjes oid waarmee ik dat los zou kunnen krijgen. Het geeft wel wat mee als ik er aan trek, maar ben bang dat als ik te hard trek dat ding helemaal in duigen ligt.

Toegevoegd na 1 dag:
Dank voor de antwoorden, maar ik krijg dat ding er aan de voorkant (waar de touwtjes aanzitten) niet los. Hoe krijg je die eraf? Heb al met schroevendraaiers er onder staan sjorren maar wil niet los en omdat ik er weinig verstand van heb ben ik bang dat ik iets kapot maak. En dingen kapot maken kan ik, het repareren gaat vaak minder goed :-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak van de voorzijde is een foto zodat we kunnen zien hoe de schakelarm op de schakelaar is bevestigd, meestal zit er in het midden een heel klein schroefje.

Antwoorden (2)

Bij de onderkant van deze schakelaar waar de snoeren aan zitten bevinden zich twee plastic wartels.Die moet je even met je vinders losdraaien.En dan kan je die snoeren iets nat boven duwen waardoor je meer ruimte krijgt en het losgenomen gedeelte naar je toe kan trekken om bij de schroefkoppen te komen

Toegevoegd na 2 minuten:
Zo te zien is het alleen maar aan de rechterkant,dus 1 wartel.

Toegevoegd na 2 uur:
nat=naar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mijn bescheiden mening is er iets is gegaan bij het openen van de schakelaar.

Voor dat je de schakelaar opent dien je eerste de schakelknop te verwijderen zodat het binnenwerk in de vaste houder blijft zitten en je de aansluitingen zonder problemen kunt losmaken.

Mogelijk dat er achter de schakelknop nog een klein schroefje zit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Volgens mijn bescheiden mening is er iets is gegaan

dit moet zijn:

Volgens mijn bescheiden mening is er iets mis gegaan