Waarom mag je je Senseo niet met azijn ontkalken?

Ik lees net dat je dat alleen met citroenzuur mag doen. Is dat gewoon een verkooppraatje van philips of zit hier een goede reden achter??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Vanwege de aantasting van de rubbers. Het is wel goedkoper maar wordt niet aangeraden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Azijn tast geen rubber aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewone rubber niet (van de rubberboon), sommige synthetische wel als ik me niet vergis. Ik las het ergens op een site dat het de rubbers zou aantasten (ervaring). Echter hier ook nog: http://www.goeievraag.nl/vraag/koffiepadmachine-azijn-ontkalkt.29354
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb niet echt goed gekeken, zag ook iets staan over aantasting van metalen. Ik heb alleen dat gevonden.
lariekoek
gewoon een fles azijn erdoorheen jassen en daarna 3 x naspoelen met water
Bronnen: