Wat is het verschil??

Van CAnon wat is dan de beste de 1000D de 40D 350D 400D 450 D
Is die 1000D dan de minste ,ik dacht dat dat wel een goeie keus was, keek eigenlijk meer welke lens of lensen liever er bij zat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

De kwaliteit van de foto ontloopt mekaar niet zo veel.
Hoe minder cijfers in de typeaanduiding, hoe hoger het apparaat op de ranglijst van amateur tot professioneel apparaat (1D/Ds is het vlaggeschip)

De 40D is een semi-professioneel apparaat met een grootdeels aluminium behuizing terwijl de rest kunsttof is. De 40D heeft ook een grote'draaiknop op de achterkant wat hem geschikt maakt snel door menu's en instellingen te bladeren. verder ligt deze wat beter in de hand omdat het formaat iets groter is.

De 1000 D is ten opzicht van de andere wat uitgekleed
Qua instellingen is íe wat beperkter.

De 350D, 400D en 450D zijn trouwens types uit dezelfde serie en volgen elkaar dus op.

De 40 D heeft trouwens ook al weer 2 opvolgers: de 50D en inmiddels zelfs de 60D. Je ziet dan dat daar op dat moment de nieuwste processor en sensor in zit terwijl die van de voorgangers naar de 'lagere' versie verhuizen.

Ze zijn geen van allen slecht dus welke je ook kiest: prima camera. Wat betreft de lenzen (je moet eigelijk over objectieven praten), hier valt inderdaad de meeste kwaliteit uit te halen.

Voor het vergelijken van kamera's kan ik je de volgende link aanbevelen:

http:/www.dpreview.com