Wat voor mappen indeling voor foto's is het makkelijkst?

Bijv. maanden, Van dan tot dan, foto's 1 2 3 4 etc. (Per selectie wat je er op zet.

Alvast bedankt!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (3)

Per maand, niet vergeten het jaartal erbij te zetten, en dan in de map de foto's of nummeren of tekst erbij.
Zo vind ik het het makkelijkst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er vanaf wat voor soort foto's je neemt.
Zelf maak ik per project/gebeurtenis een map aan. Met de volgende map indeling:
jjjjmmdd, ()

De foto's hernoem ik ook naar het project nummer: __
Dus 11001_01_001 (ProjectNr is Jaar+Volgnr)

Ik onthou vaak wel voor welk project ik een foto heb gemaakt. De datum vooraan, zorgt ervoor dat al die projecten in de map op chronologische volgorde staan.
Van een project doe ik vaak ook meerdere pogingen, dus vandaag het serienummer erbij. Maar een gebeurtenis zoals bv Sinterklaas is maar 1 moment. Terwijl kerst een periode kan zijn met meerdere series.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen vaste beste manier. Maar wat voor mij goed werkt is beginnen met de datum van de fotos omgekeerd. Dus foto's van 21 augustus 2011 begint de folder naam met:
20110821. Het voordeel hiervan is dat je kunt sorteren op datum. Vaak weet je wel in welk jaar en periode een foto gemaakt is. Bijvoorbeeld omdat je toen op vakantie was.

Noem je je map alleen naar de vakantie zelf kan het al lastig worden. Want had je die vakantie nu 'Nederland' of 'Drente' of toch zomervakantie genoemd?

Als je de datum andersom zet gaan de mappen alsnog door elkaar, dus begin je met het jaartal, maand, dag en daarna nog een omschrijving van de foto's.