Het zijn voor belangrijke redenen.

De flits zorgt dat er altijd een goede foto wordt gemaakt. Dus het diafragma kan dan een redelijke constante zijn. En ook de scherptediepte.

Bovendien is de flits een invulflits. Waarbij de schaduwen van het kentekenplaat en de auto wordt geflitst. Hierdoor zal altijd en onder elke omstandigheid de kenteken en de auto goed herkenbaar in beeld zijn.
Dus of het nu donker is, met zonsopgang of zonsondergang, regen. Het is altijd goed.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bovendien zit er vaak een infrarood filter voor de flitser, zodat de flits minder zichtbaar is voor het oog. Maar wel een goede foto geeft voor de camera. Zeker voor Zwart/Wit foto's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De flits staat standaard ingesteld. Dus onafhankelijk van het weer en tijdstip wordt er geflitst. Wel zo makkelijk. Anders moeten er weer allerlei extra sensoren ingebouwd gaan worden.
13 jaar geleden
De camera is niet afgesteld op weersomstandigheid, maar op reflectie. Iedere kentekenplaat reflecteerd op het gele gebied terwijl het zwart het licht juist absorbeert. Dit betekent dat ze door het veeeel fellere flitslicht onder iedere omstandigheid een foto krijgen met een zeer hoge contrastwaarde.