Ik wil een canon 550d aanschaffen... welke lens kan ik het beste erbij kopen?

Ik wil er voornaelijk; portret, spelende kinderen, sport en van veraf mooie plaatjes mee schieten... (ongeveer van een meter of 30 een aardige foto met gezichtsuitdrukking) Maar ook dat je onderwerp scherp is en de achtergrond wazig...
ik kom er niet meer uit...
budget.. alle waar naar zn geld natuurlijk maar ongeveer 300 euro.

O,ja het liefs 1 lens... maar evt wisselen kan ook..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Een portretlens en een telelens zijn twee compleet verschillende dingen. Portretlens heeft vaak een vast brandpunt en een telelens natuurlijk niet.

In jouw geval zou ik een 18-200mm kopen. Met de 18mm kun je aardig portretten schieten en de zoom tot 200mm is genoeg om redelijk ver in te zoomen.

Voor elke vorm van fotografie zijn andere lenzen. Een echte alleskunner bestaat dus niet voor DSR fotografie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik heb een carl zeiss lens een van de beste kwaliteits lenzen ... een aanrader
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien je wensen en vooral je budget, kan je het beste een all-in-one lens nemen. Dus 18-200mm of zo.
Het zijn niet de beste lenzen, maar die kosten ook boven de 1500 euro.

Voor een portret lens kan je een hele eenvoudige maar prima lens kopen:
50mm/F1.8
Dan ben je voor 100euro klaar en hij is echt prima voor portretten.

http://www.factoryprices.nl/product_info.php?cPath=10014_459_11360&products_id=26801&Canon_EF_1,8/50_II_52

Als je de kwaliteit van een lens wilt beoordelen, dan kan je op deze site beelden vinden:
http://www.pixel-peeper.com/lenses/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De 18-200mm blijkt een compromis, het gemak van het niet hoeven verwisselen van objectief tegenover het inleveren van scherpte en vooral levendigheid van de beelden. Best bruikbaar en zeker geen miskoop maar als ik hem vergelijk met de (ragscherpe) 50mm/1.4 is íe toch op alle punten net wat minder. De keuze moet gemaakt worden tussen gemak van een best wel aardige zoom met groot bereik óf een tas vol objectieven óf een veel duurdere lens uit de L- serie. Voor mij voldoet íe, voorlopig...

Toegevoegd na 44 seconden:
blijkt = blijft