digitale camera (canon power shot a-95) vertoont streperige opnamen. wat kan de oorzaak zijn?

nooit eerder last van gehad.

Toegevoegd na 3 dagen:
mijn broer vertelde me vanmiddag dat de Canon Power Shot A-95 z'n beste leven heeft gehad: versleten.
ga toch kijken bij Dixons waar ik deze PS kocht of het geen intern prpbleem is. ik vind het zo zonde...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je een voorbeeld foto plaatsen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze, kun jij het verklaren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij pakt 'em nog niet echt.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O, wauw. Maak hem eens zwart/wit, vind het effect wel geinig.
Ben alleen wel bang dat hij stuk is. Dus ik had het enige antwoord al geplust. Terug naar de winkel. Of contact Canon.
Dit is dus bij elke foto?
Heb je al eens op de site van Canon gekeken of er een firmware upgrade is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, niet bij elke foto
een aantal opnames.
ik ga in elk van geval het advies van AlphaLimaSierra
AlphaLimaSierra (8453) opvolgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm, niet bij elke foto. Deze foto had je geflitst, heb je geflitste foto's die niet dit probleem hebben? Bovenin de foto is er minder last van dan onderin. Heb je bij toeval oplaadbare batterijen in je toestel zitten? Probeer eens gewone alkaline batterijen, heb je dan ook het probleem?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebruik altijd oplaadbare, weet je gewone da's niet te betalen.
ik had wel een ander merk, oplaadbare 2500
ik dacht ook al dat het daar aan kon liggen eerlijk gezegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te proberen kan het toch wel?
Kijk eens naar deze vragen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/zondermeer-gewone-batterijen-vervangen-oplaadbare.49467 http://www.goeievraag.nl/vraag/oplaadbare-batterijen-lader-gebruiken-canon.58561#&from=email&source=question_closed De goedkoopste alkaline batterijen koop ik gewoon bij de lidl of de aldi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zit wat in dganonym, bij de lidl had ik die voordelige oplaadbare waar ik voor t eerst problemen mee krijg dus.
zwart/grijze met in het rood energy erop, merk tronic
1,2 v en 2500 mAh.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud is die camera ? Ik heb er één die nu 5 jaar oud is en hetzelfde euvel vertoont.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook zoiets, 4 á 5 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een powershot A 85 en die geeft exact hetzelfde beeld als op jouw bijgevoegde foto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jeetje Frans 117, heb je al contact gezocht met de Canon-site?

Het beste antwoord

Dat kan door een ccd defect komen. Canon is op de hoogte van deze problemen bij onder andere de Poweshot camera's en biedt gratis reparatie aan.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zal toch maar een antwoord geven, voor het geval het toch ligt aan de batterijen. Als je slechte batterijen hebt, kan je camera niet de hoeveelheid benodigde energie krijgen om de foto goed te verwerken.

Je geeft in je reacties al aan dat je oplaadbare batterijen hebt van de lidl. 2500mA?
Dit zijn wel slechte batterijen en voornamelijk nicd? of zijn het NiMH?
Het laatste is wel al beter, maar nog steeds erg veel lek waardoor de batterij nog steeds leegraakt ook al gebruik je de camera niet. Soms zo erg dat je na een week al lege batterijen hebt.

Ik raad je dan aan om de nieuwe type batterijen te nemen welke ook NiMH zijn, maar wel hun lading behouden. Ook al zijn ze iets minder als 2500mA, effectiever zullen ze beter zijn.

Zie ook deze vraag voor de batterijen die ik bedoel:
http://www.goeievraag.nl/vraag/oplaadbare-batterijen-lader-gebruiken-canon.58561

Je kunt ze gewoon kopen bij de blokker of bij handyman.

Probeer eerst eens met gewone alkaline batterijen of dit het probleem is. Die batterijen koop je wel goed en goedkoop bij de lidl.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor iedereen die zijn camera voor reparatie wil opzenden: ga naar www.techrepair.nl, daar kun je een reparatieformulier downloaden. Dat vul je in en je zendt het met de camera mee naar: Techrepair, Zuidstraat 15C 4641 VZ Ossendrecht. Veel succes.