Op mijn Canon 300D is de rechteronderhoek van een foto (én via de zoeker, gek genoeg) een tikje onscherp. Hoe verhelp ik dit?

Ik heb al geprobeerd andere lenzen erop te zetten: zelfde euvel. Het enige dat ik me kan voorstellen is dat het iets is op de ccd, maar dan zou ik toch vlekken moeten krijgen? Het lijkt echt alsof de lenz vettig is rechtsonder, maar met andere lenzen heb ik het probleem ook nog! Heeft iemand suggesties?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

Het is in ieder geval niet je CCD. En niet de spiegel.
Dan zou je het niet zien via de zoeker.

Kan je een voorbeeld foto laten zien. Ook met de instellingen: sluitertijd, diafragma, iso, type lens, focal length

Zet je lens eens op het midden van het bereik. De diafragma op F11 en een papier met tekst. Plaats de camera loodrecht op de tekst en stel scherp. Maak de foto en beoordeel overal de scherpte.
De instellingen zijn de optimale instellingen voor de lens.