Ik ga ervan uit dat het afdrukken zijn op echt fotopapier.
Foto's met wat vlekjes eerst even zacht poetsen met een droog microvezeldoekje.
Als dat niet helpt:
Gewoon nat maken en heeeeel voorzichtig afwassen, maar pas op, het natte fotopapier is erg kwetsbaar. De natte emulsie is heel gevoelig voor beschadigingen.
Voorzichtig als je veel kalk in je leidingwater hebt.

Foto's die echt vuil zijn kun je best reinigen met een wattenschijfje met wat wasbenzine, spiritus of thinner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als ze nat zijn geworden zou ik ze tussen enkele vellen keukenpapier leggen met een dik boek erop. Zo trekt het vocht in het keukenpapier en ga je tegelijkertijd het krullen/kreukelen van de foto's tegen. Ze worden echter niet meer zo mooi als voor die tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inscannen en photoshoppen. Daarna kan je de foto opnieuw laten afdrukken via een fotocentrale.
Je kan ook wat middeltjes proberen maar scan dan toch eerst zodat je alle kanten op kunt, zelfs de goede.
Als het heel erg is en je bent erg aan de foto gehecht kan je ook een professionele fotograaf om raad vragen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan:

http://www.goeievraag.nl/vraag/oude-foto-schoonmaken-beschadigen.52614