Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is beter, 720p 60fps of 1080p 30fps?

Ik ben van plan om sport opnames te maken. Maar wat is de beste instelling om dit te doen. Ik ga dit met een gopro doen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In geval van een sportopname zou ik zeker 720p6o zeggen. Bij snel bewegend beeld dat fps belangrijker is dan resolutie.

Toegevoegd na 3 minuten:
Video kijken vanaf ergens in de 7:00

Toegevoegd na 4 minuten:
Video kijken vanaf ergens in de 7:00

Toegevoegd na 10 minuten:
Zelfs met "stilstaand beeld" is het verschil (na youtube conversie) niet heel duidelijk meer.

Je kan het zelf al proberen door een stukje te gaan lopen of iemand druk bewegend op te nemen. En dan terugkijken op groot beeld. 30fps is dan vaak wat "schokkeriger" 60fps zal vloeiender zijn.

Nu is dit niet altijd te prefereren, bijvoorbeeld als je voor een filmisch effect gaat. Met een sportopname zal dat niet de bedoeling zijn echter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja ik ga voetbalopnames maken. Dus de camera staat stil alleen de bal en ik bewegen. Dus is dan de resolutie niet belangrijker dan de fps?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nog steeds is er dan druk bewegend beeld, dus zou ik nog steeds voor 720p60 gaan. Maar probeer het vooral zelf van te voren even uit. Zet de camera neer en neem twee keer ongeveer hetzelfde beeld op. Ren een rondje rond de camera, maak een onverwachte beweging, zwaai met je armen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het beste zou zijn om van te voren een keer langs te gaan bij de voetbalclub en daar even twee opnames schieten. Je zal dan zelf kunnen bepalen wat je belangrijker vindt, vloeiendheid of scherpte.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankje!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding