Hoe digitaliseer ik makkelijk?

Ik heb een Sony handycam die op mini DV cassettes werkt. Wat is nu de makkelijkste en goedkoopste manier om deze over te zetten op mijn pc?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Camera's
1.4K

Antwoorden (1)

Sluit uw camcorder op de computer aan door de HDV/DV-aansluiting of DV-aansluiting op uw camcorder met een geschikte kabel te verbinden met de i.LINK-ingang van de computer. Om te verhinderen dat statische schokken uw camcorder beschadigen, sluit u de kabel eerst op de computer aan.
i.LINK is ook bekend als Firewire of IEEE 1394; als uw pc niet over een van deze ingangen beschikt, dan kunt u gemakkelijk een adapter of add-onkaart aanschaffen.
Daarna kun je met PlayMemories Home van Sony de video's importeren.
https://support.d-imaging.sony.co.jp/www/disoft/int/download/playmemories-home/win/nl/
3 jaar geleden
Griffin
3 jaar geleden
En dan? Dan zit de camera via firewire aangesloten op de PC, en dan heeft ie nog steeds iets van software nodig....