Welke camera is beter, Canon XS210 of de Sony Cybershot HX5?

Ik kan echt totaal niet kiezen... de prijs is ook een belangrijk verschil, aangezien Sony een stuk duurder is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarvoor wil je het toepassen? Is fotografie een hobby waarbij je mooie beelden wilt maken, of wil je meer familiefoto's maken?

Het beste antwoord

De Canon is echt een compact camera. Daarvan zal de sensor grootte wel kleiner zijn als die van Sony.

Vergelijk de (soortgelijke) modellen eens op flickr.com

Ik heb ze alvast even voor je opgezocht:
http://www.flickr.com/cameras/canon/powershot_sx200_is/

http://www.flickr.com/cameras/sony/dsc-h5/

Ga dan naar de recente foto's welke bijna nooit zijn nagewerkt. Hiermee kan je de ruwe beelden beoordelen.
Beide camera's vind ik qua helderheid wel ok, de sony lijkt me ietsje helderder en qua scherpte beter.

Het is natuurlijk geen compact, dus is meenemen lastiger dan die van de Canon.

Maar de prijsverschil zie je wel terug in de beeldkwaliteit. Denk ook om ander gemak, zoals een accu (ipv batterijen) de afdruksnelheid, scherpstelling snelheid, grootte.

Zelf had ik een fujifilm camera welke ik gekozen had omdat hierbij de beelden wat strakker zitten in het histogram.
bijvoorbeeld:
http://www.flickr.com/cameras/fujifilm/finepix_f50fd/
Hij is inmiddels vervangen door een betere compact.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Toen ik vorig jaar een camera aanschafte werd mij in verschillende winkels verteld dat de kleuren van de Canon veel mooier en dichter bij de werkelijkheid staan dan die van een Sony. De kleuren van de Sony camera's zijn feller en staan wat verder van de werkelijkheid af.
Ook is het altijd beter om een camera te kopen van een merk dat gespecialiseerd is in camera's zoals Canon. Sony is dat niet en doet het er gewoon bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de Canon beveel ik je aan.
ik werk er zelf al jaren mee, uitstekende resultaten.
de Sony kocht ik voor mijn moeder, destijds was het er één met een fiks beeldscherm. qua gebruiksvriendelijkheid vind ik ook de Canon beter scoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken de camera's niet waartussen jij wilt kiezen, maar uit een andere vraag van jou begreep ik dat je niet meer dan €200 uit wilt geven. Onderstaande camera blijft daar ruim onder en ik heb met een vergelijkbare camera van fuji erg goeie ervaringen. Het is ook beslist geen vreselijk grote camera en dus makkelijk mee te nemen. Je doet hem natuurlijk niet even in je broekzak maar dat is zowiezo voor een camera niet erg goed.
Op de andere link vind je ook een groot aantal foto's die met de fuji finepix S5500 gemaakt zijn. Bijna alle macro's zijn hier mee gemaakt.