Hoe kan ik een wazige video scherp stellen?

Afgelopen week heb ik zelf met mijn camera een feest opgenomen van mijn beste vriend. Wat mij alleen niet was opgevallen, was dat mijn digitale camera niet scherp aan het opnemen was. Geen idee waarom dat zo was, maar nu is het opgenomen video dus wazig. Is er een programma waarmee ik dat weer scherper kan stellen?

10 jaar geleden
in: Camera's
3.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee

Het beste antwoord

Helaas, zo'n programma is er niet. Hoogstens kun je een 'filter' vinden die de overgangen van de kleuren iets meer contrast geeft waardoor het wat scherper lijkt, maar dat is echt werk in de marge.

Bedenk zelf maar hoeveel moeite en geld er in goede lenzen gestoken wordt. Wanneer het allemaal softwarematig te corrigeren zou zijn, dan kon daar flink op bezuinigd worden.

Er zit niets anders op dan dat feestje van je beste vriend nog eens over te doen :-)