Kun je een spiegelreflex ombouwen tot digitale camera?

Is er een module die je op de plaats van het filmrolletje kunt zetten of zoiets?

Als het er niet is ga ik het uitvinden…

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
4.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
succes, als je hem klaar hebt mail even.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt ook digitale spiegelreflexcamera's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar (ook) wij hebben nog een gewone, met alles erop en eraan, als je nu hem voor een paar centen om kan bouwen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.steves-digicams.com/news/silicon-film-suspends-operations.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een paar eurocenten zal wel niet, in een nieuwe digitaale ( spigel reflex ) body is 1/3e van de prijs al voor de fotocel:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Succes met uitvinden. Sloop de sensor van een FX camera en plaats die in de behuizing. Moet je nog wel iets vinden (en de ruimte) om het op een geheugen te plaatsen, een constante gevoeligheid, stroom, enz.
Ik vermoed, dat de kosten/baten niet goed genoeg zullen zijn met wat er nu in de markt is te koop qua digitale camera's. Ook loop je zo een 15 jaar achter, als je nu begint.

Antwoorden (2)

Dat bestaat niet. Het is ook niet mogelijk om iets dergelijk te maken. Vroeger kon je voor professionele camera's wel een digitale achterwand kopen. Er is ook een poging gedaan om goedkopere ombouw sets te maken, maar die kosten toen nog altijd 500 tot 1000 euro. Die waren toen erg duur. Met de prijzen van tegenwoordig is het niet meer de moeite om iets dergelijks te maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Let op: De bron verwijst naar een artikel uit 2002.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger kon dit wel. Toen bestond er een digitale opname unit welke de vorm had van een kleinbeeld rolletje. De resolutie was nog erg laag en kennelijk konden ze het toen niet beter maken, want uiteindelijk is het weer verdwenen van de markt.

Nu is daar dus niets voor, behalve de negatieven ontwikkelen en dan inscannen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hmm, heb kennelijk dezelfde link gevonden als het antwoord hierboven.