wat is de beste camera om te vloggen?

ik wil gaan vloggen op youtube. maar ik weet niet welke camera ik moet nemen! het liefst wil ik hem online kopen. mensen die iets weten zet er A.U.B de prijs bij!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's
1.2K

Het beste antwoord

Wil je zittend op een plek gaan vloggen zoals Troye Sivan enzo? of wil je lopend vloggen zoals Funforlouis?

voor lopend vloggen is het handig
- als de camera licht en klein is.
- en als het een groot hoek lens heeft (wijde lens die ver kan uitzoomen zodat je bijna alles altijd in beeld hebt.)

Zo iets als de Canon PowerShot N

Als je zittend gaat vloggen, is het handig/ mooi
-als de camera een ''shallow depth of field'' heeft, veel waas op de achtergrond zoals een spiegelreflex dat heeft,

zoals bijvoorbeeld de Canon EOS 60D

In beide gevallen is het heel handig dat je een verstelbaar scherm hebt,(een ''Articulating screen'') zodat je jezelf kan zien en kan focussen enzo.

Maar google eens welke camera's je favoriete vloggers gebruiken, vaak staat dat wel ergens aan gegeven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er is niet echt een "beste camera" Dit gaat om persoonlijke voorkeur, tegenwoordig kan je met je smartphone al een heel eind komen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb zelf een NIKON COOLPIX S8200. Werkelijk onvoorstelbaar wat voor een kwaliteiten zo'n klein ding heeft. Waar je op moet letten als je wilt filmen, is dat je een camera hebt met FULL-HD videokwaliteit. En dat heeft mijn camera. De filmbeelden zijn ontzettend scherp
Maar...
ik zit er over te denken om de camera te verkopen. Ik doe er te weinig mee.
De camera is ideaal om te vloggen, hij is heel erg licht, en je kan hem gemakkelijk overal mee naar toe nemen. Ik ben altijd erg zuinig geweest op de camera, hierdoor is i nog zo goed als nieuw.

Je wilde de prijs graag weten? Dat kan, ik verkoop hem voor € 220,-
Bedenk dan wel dat je een zo goed als nieuwe camera hebt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Dan moet wel heeeel erg mooi zijn, want dit model staat op marktplaats voor minder dan 100 euro.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, heb ik gezien. Ik kan me niet voorstellen dat die nog zo goed als nieuw is. Mijn camera heeft geen enkel gebruiksspoor, en in technisch nog helemaal perfect
Het gaat om persoonlijke voorkeur en als je hem HD doet moet je op 1 ding letten!
langere upload tijd.