Het rolletje van mijn analoge camera is teruggedraaid terwijl die niet vol was, wat kan ik doen?

Ik heb sinds kort de Nikon L35 TW af, en analoge camera. Nu zat ik aan het klepje om waarmee je het rolletje er uit en in kan doen, ik heb het rolletje niet aangeraakt. Toen ik later mijn camera weer aan zette, rolde die het hele rolletje, of een deel daarvan, weer terug. Het rolletje had 36 opnamens en ik heb maar tot de 15 vol geschoten. Wat kan ik nu het beste doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je geen wisselzak hebt ga je met het rolletje en een stevig jack in het donker in je bed. Ga met de jas onder de dekens en vouw hem dubbel bij de taille of onder de oksels. Leg het fototoestel erin en doe de rits weer dicht. Ga met je handen door de mouwen naar binnen en haal het rolletje blindelings uit je toestel. Als je zeker weet dat je maar 15 opnamen had gemaakt en de begin-lip steekt nog naar buiten dan doe je het filmpje weer opnieuw in je toestel en knipt 18 keer af, immers de eerste 3 knippen brengen de film naar nummer 1. Heb je geen lensdop dan kan je dit ook in het donker onder de dekens met je handen door de mouwen doen. Het voornaamste is dat er absoluut geen licht bij die film komt. Veel succes ermee. Bij mij is het verscheidene malen goed gelukt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100