Welke fotocamera moet ik halen?

Ik wil een fotocamera kopen omdat ik het leuk vind om foto's te maken en bewerken en dit als hobby wil gaan opbouwen.

Welke camera is het meest geschikt als je voor kwaliteit foto's gaat maar geen €500 of meer kwijt wilt zijn?

Tips & tricks zijn ook welkom!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen 500 maar wat wel?
499 of 200?

Het beste antwoord

Is je maximale budget nu 500euro.

Dan kan je eens kijken naar:
Canon PowerShot G11

http://www.canon.nl/for_home/product_finder/cameras/digital_camera/powershot/powershot_g11/index.aspx

Dit is een compact camera met professionele kwaliteiten. Waarbij professionelen deze als een leuke compact ernaast houden.

Ik heb de G10 en hij is echt fantastisch. Op vakantie neem ik dus niet meer de dure en zware spiegelreflexcamera mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik neem aan dat je voor een digitale compact camera gaat, want met jou budget zal een (nieuwe) spiegelreflex net iets teveel van het goede zijn.
Volgens mij is Olympus µ TOUGH-8010 een leuke veelzijde camera, die tevens tegen een stootje kan en tot bijna 10 m onderwater kan. Eigenlijk te veel mogelijkheden om op te noemen voor deze 14 Megapixels.
Kijk op onderstaande link voor alle specificaties:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Nikon spiegelreflexcamera.
Nikon lenzen zijn geweldig.
Maar een spiegelreflexcamera alleen als je er een hobby of beroep van wilt maken.
Voor het lekker wegklikken van foto's is een Nikon digitale 10 Megapixel camera goed genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Panasonic maakt hele goede compactcamera´s.
Kijk eens naar de Panasonic Lumix DMC TZ7

Hele fijne camera, makkelijk mee te nemen, hele goede kwaliteit, zowel van foto´s als van video-opnames.

http://www.letsgodigital.org/nl/camera/review/193/page_1.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je eerst eens moet afvragen wat je wilt. Een eenvoudige compactcamera of een spiegelreflex (DSLR).
Kies je voor de DSLR is 500 euro niet al te ruim. Voor dat geld heb je misschien een redelijke body (camera) met objectief (lens), maar dan ben je er nog niet. Denk aan een tas, reinigingsmiddelen, extra batterijen, geheugenkaartjes en dat soort zaken.

Pixels zijn in dit geval nog niet belangrijk lijkt mij. Mits je geen foto's wil maken die groter zijn dan 2x2 meter heb je aan 5 megapixel voorlopig meer dan genoeg.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook het merk is niet van belang. Als je een Mercedes hebt wil nog lang niet zeggen dat je ook goed kunt autorijden.

Lees de duizende reviews op internet en ga de winkel in om er een aantal vast te houden. Dan kun je uiteindelijk zelf beslissen welke camera jou het beste bevalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het beste naar een goede fotozaak gaan. Die luisteren nog echt naar jouw wensen en zullen met een bruikbaar advies komen.
Ik heb dit vorig jaar ook gedaan en ik heb een voor mij prefecte camera die volledig aan mijn eisen voldoet.
Dit lijkt duurder maar als je verkeerd kiest moet je mogelijk een andere kopen en wat is dan duurder?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt serieus wilt gaan stoeien met je foto's en die wilt bewerken in een foto programma, lijkt het me verstandig om eerst eens een paar nummers van wat foto-tijdschriften te kopen en door te lezen, zodat je een idee krijgt wat allemaal mogelijk is, en dan een beetje doorsparen voor toch maar een dslr........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor rond de 250,-
zou ik ook voor de Panasonic Lumix DMC TZ7
De beste camera in z'n prijsklasse. (zwager en oom hebben een lumix)
Daar lekker mee gaan spelen, als je over een tijdje wat ervaring hebt, kan je altijd nog een dure camera gaan kopen. De lumix kan je dan als "zooi" camera gebruiken, als je je dure camera liever thuislaat.
Wedden dat je met je "zooi" camera dan de leukste foto's maakt. Een mooie foto kan iedereen maken, een leuke niet..

Dit is trouwens geen dure oplossing.
De dure die je nu voor 500,- koopt koop je over 2 jaar voor 250,-
Je kan nu 500,- uitgeven of nu 250,- en over twee jaar weer 250,-.
(natuurlijk heb je die 2 jaar geen camera van 500,- maar heb je die echt nodig?)