Hoe maak je een filmpje van een bloem waarin je goed kunt zien hoe het groeit?

Je ziet dit vaak in documentaires over planten/natuur. Een plant dat zich ontwikkelt en dat er een versnelling is verricht op het filmpje zodat je vliegensvlug kunt zien hoe de plant zich ontwikkeld. Maar hoe maken ze dit filmpje? is er speciaal apparauur voor nodig? zijn er dagen non-stop gefilmd??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Camera's
3.5K

Antwoorden (2)

Deze fotografie techniek heet 'time lapse' waarbij om een bepaalde tijd een foto wordt gemaakt. Door de foto's achter elkaar af te spelen krijg je een film die sterk versneld is t.o.v. de werkelijkheid. Hoe je een dergelijk filmpje moet maken lees je in de link
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is precies de informatie die ik nodig heb om een filmpje te maken van het volgsysteem van mijn zonnepaneel. Dankjewel!
voor een time lapse kan je ook een filmpje maken en die versneld afspelen. maar als je een time lapse van een bloem wilt maken, zou je dan te lang moeten filmen dus kan je inderdaad beter foto’s kunnen maken
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://youtu.be/6ITKjANSlX4
op mijn YT kanaal